Accesare si consultare fonduri europene, cursuri manager de proiect, formatori

Centrul pentru Educaţie Economică şi Dezvoltare din România

  • Comunicat de presa

    5 septembrie 2017 PORNIM LA DRUM ÎMPREUNĂ   Fundaţia Centrul pentru Educaţie Economică şi Dezvoltare din România – CEED România […]

    Continuarea →
  • Comunicat de presa

    Fundaţia Centrul pentru Educaţie Economică şi Dezvoltare din România (CEED România), S.C. IPA S.A. și Asociația Forumul Tinerilor au implementat […]

    Continuarea →
Vezi toate stirile

Despre noi

VALORILE NOASTRE | ISTORIC | ECHIPA

Fundaţia Centrul pentru Educaţie Economică şi Dezvoltare din România – CEED ROMÂNIA este o organizaţie neguvernamentală, fără scop patrimonial şi apolitică. CEED ROMÂNIA care face parte dintr-o reţea internaţională de Centre similare.

VALORILE NOASTRE

CEED ROMÂNIA

VIZIUNE

CEED ROMÂNIA este dedicat dezvoltării economice şi sociale prin dezvoltarea capitalului uman, promovarea culturii economice şi stimularea spiritului antreprenorial.

MISIUNE

CEED ROMÂNIA facilitează accesul nediscriminatoriu al tuturor cetăţenilor la know-how-ul şi la contactele de care au nevoie pentru a contribui la crearea de locuri de muncă şi creşterea ocupării, sporind astfel prosperitatea economică. Construirea unei comunități de întreprinzători este primordială în abordarea noastră.

ABORDARE

CEED ROMÂNIA promovează dezvoltarea capitalului uman şi a culturii economice prin programe de formare adaptate nevoilor individuale ale diverselor categorii sociale, potenţate de sprijin profesional prin consiliere, mentorat şi networking.
Pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, CEED ROMÂNIA oferă întreprinzătorilor existenţi şi potenţiali know-how-ul necesar prin intermediul programelor sale de iniţiere şi accelerare a dezvoltării afacerilor, precum şi prin crearea de comunităţi de întreprinzători, mentori, potenţiali parteneri şi finanţatori.
Combinaţia holistică de conexiuni de piaţă, implicarea comunităţii, consolidarea capacităţii şi accesul la capital conferă caracterul special al abordării CEED.

 

ISTORIC

DESPRE SEAF

SEAF este un grup de administrare a investiţiilor, care oferă capital de creştere şi asistenţă de afaceri pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-urile) în piețele emergente și în tranziție, care nu sunt deservite de sursele tradiționale de capital. Prin rețeaua noastră de fonduri de investiții din întreaga lume, investim în întreprinzătorii care doresc să construiască afaceri de succes, în speranța de a realiza atât profituri pentru investitorii noștri, cât și un impact puternic asupra dezvoltării comunităților locale.

INFIINTAREA CEED

Cu peste 20 de ani de experiență în domeniul investițiilor în IMM-uri, +500 de investiții în IMM-uri și 1000 intervenții de asistență tehnică pentru IMM-uri pe piețele emergente, SEAF este intim cunoscător al provocărilor cu care se confruntă întreprinzătorii în conducerea afacerilor lor. SEAF a constatat că întreprinzătorii nu au fost, în general, suficient de pregătiți pentru a face față unei creșteri rapide a afacerii. Le-au lipsit frecvent cunoștințele și instrumentele necesare pentru a evalua noi piețe și au avut dificultăți în accesul la capital. Întreprinzătorii duceau lipsă, de asemenea, de contactele cele mai potrivite cu alți întreprinzători care au experiență în a intra pe piețele regionale și internaționale și a crește scara afacerilor lor. CEED a fost creat pentru a răspunde acestor provocări prin angajarea întreprinzătorilor de succes ca mentori pentru cei care caută să își crească afacerile. CEED a fost dezvoltat folosind un model „de la egal la egalˮ, în care întreprinzătorii își împărtășesc experiențele, ajută pe alții să depășească provocările și dezvoltă încrederea în alți membri din rețea.

 

ECHIPA

Cristina-Manescu

Cristina Manescu

Director Executiv, CEED Romania Cristina.Manescu@ceed-romania.org
Cristina Mănescu este Directorul Executiv al CEED România din 2006, aducând acestei poziții cunoștințe extinse și o vastă experiență.
Cristina Mănescu și-a început activitatea de instruire și consultanță în 1991, în cadrul primului program pentru promovarea IMM finanțat în România de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) și implementat de Organizația Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (ONUDI).
Deține o largă experiență în domeniul asistenței pentru IMM-uri, atât în România, cât și pe plan internațional: a oferit consultanță de afaceri întreprinzătorilor; a întocmit planuri de afaceri, studii de fezabilitate și documentație pentru finanțare; a instruit sute de întreprinzători, consultanți, membri ai ONG-urilor; a elaborat, obținut finanțare și implementat proiecte pentru IMM-uri în România și în alte țări; a participat la crearea unor noi organizații de asistență și la lansarea unor scheme de finanțare pentru IMM-uri.
Ea a lucrat în calitate de consultant național și internațional ONUDI, UNOPS, ITC în 10 țări din Europa Centrală și de Est, zona Mării Caspice și Asia Centrală, în cadrul unor proiecte finanțate de PNUD, Banca Mondială, USAID, UE.
Timp de 3 ani, a fost task manager la Delegația Comisiei Europene din București, responsabilă cu sectorul IMM și mediul de afaceri. A coordonat întregul portofoliu de proiecte pentru dezvoltarea IMM-urilor aflate în derulare și care urmau a fi lansate în cadrul programului Phare.
Cristina Mănescu face parte din rețeaua de experți independenți TEAM EUROPE a Delegației Comisiei Europene din România.
Cristina Mănescu a absolvit Facultatea de Cibernetică Economică și Statistică la ASE București, posedă o diplomă de Master of Business Administration de la Conservatoire National des Arts et Métiers – CNAM Paris și o diplomă de Master de la Institutul Național de Dezvoltare Economică, București.


Mihaela Popescu

Director Adjunct, CEED Romania mihaela.popescu@ceed-romania.org
Mihaela Popescu s-a alăturat CEED România în 2008, contribuind cu experiența sa vastă în domeniile dezvoltării afacerilor, instruire în management, management de proiect, relații publice și resurse umane la sprijinirea misiunii CEED, de a dezvolta sectorul IMM-urilor din România. A lucrat timp de mulți ani la USAID România, Corpul Păcii al SUA, FNGCIMM și Agenția Națională de Privatizare din România.
Pe parcursul carierei profesionale, a dezvoltat și gestionat programe de training în managementul a peste 300 de întreprinzători, a condus programe de dezvoltare a IMM-urilor în valoare de peste 15 milioane $, a creat o rețea națională de centre de consultanță în afaceri cu sprijinul UE- PHARE, British Know How Fund și USAID, a pregătit diverse sondaje legate de sectorul IMM-urilor, incluzând evaluarea nevoilor de instruire a întreprinzătorilor, a creat o platformă pilot de telecentre, care furnizează acces la un set complet de servicii de comunicație și IT în zonele defavorizate ale României, a sprijinit peste 20 de organizații de afaceri să dezvolte abilități de reprezentare a intereselor (advocacy), pentru îmbunătățirea calității serviciilor și creșterea numărului de membri.
A asistat asociațiile de afaceri în domeniile ITC, turism și microfinanțare, înființarea de coaliții la nivel național capabile să facă lobby pentru beneficiile anumitor industrii și a sprijinit, de asemenea, crearea Express Finance, o instituție profitabilă de microfinanțare în cadrul unui program USAID de stimulare a dezvoltării întreprinderilor.
Mihaela Popescu posedă o diplomă în Psihologie, deține un doctorat în economie acordat de Academia Română și certificarea în management de proiect a US Learning Tree International, Washington DC.


Valentina Salajan

Manager Financiar, CEED Romania v.salajan@gmail.com
Expert contabil și consultant fiscal cu o vastă experiență și o gamă largă de abilități de afaceri și financiare, Valentina Sălăjan are o experiență deosebită în contabilitate, management de capital și raportare de eficiență și financiară. Ea a lucrat timp de șapte ani ca director financiar la SEAF ROMANIA MANAGEMENT SRL, reprezentanța românească a SEAF Trans-Balkan România Fund, un fond de investiții care a dezvoltat capacitatea IMM-urilor de a pătrunde pe piețe mai largi, crește profiturile și obține durabilitatea comercială pe termen lung. Valentina Sălăjan deține o diplomă de absolvire a facultății de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice din București, precum și certificări acordate de ASEBUSS și Institutul Bancar Român.

Articolul este disponibil și în English.

ISO 9001

Sponsori:

SEAF USAID FMO Romanian-American Foundation Image Map